21 lutego 2012

Rodzaje Makaronów

Penne, ma kształt rurek, mogą być rowkowane ( penne rigate ) lub gładkie ( penne liscie ). Podaje się go głównie z owocami morza lub pesto. Może być dodawany ugotowany do sałatek

 Cannelloni, makaron rurki o średnicy 3 cm, idealny do nadziewania, najczęściej mięsem mielonym. Następnie jest zapiekany z sosem np. pomidorowym lub beszamelowym.
 Lasagne, makaron w postaci dużych prostokątnych płatów. Przygotowuję się go układając makaron ugotowany bądź nie na przemian z różnymi sosami i mięsem. Następnie danie jest zapiekane z serem w piekarniku.
Mój przepis 
 Spaghetti, długie proste nitki które gotuje się bez łamania. Najpopularniejsze dania z tym makaronem to Spaghetti Carbonara i Spaghetti Bolognese.
Mój przepis I
Mój przepis II
Conchiglie, makaron o kształcie dużych muszli, wspaniały do nadziewania zarówno mięsem jak i różnymi wegetariańskimi farszami.
Mój przepis.





Farfalle, czyli makaron kokardki, idealny do sosów,sałatek i zup, a przy tym ładnie prezentuje się na stole.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...