19 lutego 2012

Muffiny owsiane z bananami




Młodszy spał, starszy oglądał boks, a ja się nudziłam. A z reguły jak się nudzę to jem albo coś pichcę. O północy stwierdziłam,że przyrządzę coś na śniadanko. Poszukałam, znalazłam, trochę zmodyfikowałam i upiekłam.
Muffinki z mąki pełnoziarnistej z owsianką, bananami i kokosową kruszonką. Pycha!

Składniki na 6 dużych babeczek:
- szklanka mąki pełnoziarnistej
- szklanka mleka
- pół szklanki płatków owsianych górskich
- pół szklanki cukru brązowego
- pół szklanki wiórków kokosowych
- 100 g masła
- jajko
- 2 banany
- łyżeczka proszku do pieczenia

Kruszonka: do miski wsyp po dwie łyżki mąki i cukru, dodaj połowę masła oraz wiórki kokosowe. Palcami rozdrabniaj masło tak aby powstała kruszonka, coś na wzór mokrego piasku (?). Odstaw.

Płatki owsiane zalej połową mleka i odstaw na kilka minut.

Jajko utrzyj z cukrem, następnie dodaj połowę masła, ucieraj dalej.
Do owsianki dodaj mąkę z proszkiem do pieczenia, resztę mleka i pokrojone drobno banany.
Wymieszaj delikatnie i krótko obie masy.
Przełóż do papilotek bądź specjalnych foremek i posyp kruszonką. Piecz około 15 minut w 200 stopniach.

Smacznego!

3 komentarze:

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...