9 marca 2012

Domowy paprykarz


Paprykarz a może sałatka z makreli?
Lekko pikantny, słodki, słony.. ze świeżutkim tostem, pycha. Jednak w ciąży i teraz w okresie karmienia wolę nie ryzykować. Wiadomo, różne rzeczy się słyszy co tam pakują do tych puszek.
Dlatego stęskniona za tym smakiem postanowiłam popracować nad domową wersją.
I wiecie co? Jest idealny! A no i u mnie bez ryżu (i tak zawsze go wydłubywałam:).

Składniki:
- jedna wędzona makrela
- marchew
- cebula
- kilka pieczarek
- słodka i ostra papryka w proszku
- sól, pieprz
- listek laurowy
- ziele angielskie
- 100 g przecieru pomidorowego

Ponadto torebka ugotowanego ryżu jeśli lubicie.

Makrelę dokładnie oddzielić od ości i rozdrobnić. Cebulę posiekać i podsmażyć na tłuszczu, następnie dodać drobno startą marchew, pieczarki i dusić razem z liściem laurowym i zielem. Kiedy warzywa zmiękną dodać paprykę i przecier, smażyć jeszcze przez chwilę. Doprawić.
Dodać wszystko do ryby i dokładnie wymieszać. Schłodzić przed podaniem.



Smacznego!

Przepis dodaję do akcji:
Jedzmy ryby!

7 komentarzy:

  1. cóż za pyszności !!
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie,
    szana - banana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym jeszcze poeksperymentowała z dodaniem ryżu. "Palce lizać" taki domowy paprykarz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Napisałaś "Makrelę dokładnie oddzielić od ości i rozdrobnić"
    Czy możesz podać, w jaki sposób rozdrobnić?

    Przepis dosyć ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozdrobnić palcami najlepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię paprykarz

    Życzę ...
    Miło Spędzonego Sobotniego Popołudnia ...
    Romantycznego Wieczoru ...
    Oraz Spokojnej Nocki ...
    WSPANIAŁEGO WEEKENDU!

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę świetny pomysł. Bardzo lubię taki paprykarz, ale staram się unikać puszkowych gotowców. Rano pędzę po świeżutką makrelę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie jestem po kolacji - paprykarz wyszedł pyszny, dodałam ryż bo bez tego to nie paprykarz jaki wszyscy pamiętamy, polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...