8 marca 2012

Spaghetti aglio e olio




Tradycyjne i klasyczne danie włoskie. Aglio znaczy czosnek a olio oliwę. Z reguły serwowane ze spaghetti, z dodatkiem świeżej pietruszki i sera parmezan.
Pyszne, proste i tanie danie. Polecam!

Potrzebujemy:
- makaron spaghetti
- pęczek świeżej pietruszki
- ząbek czosnku
- dobrej jakości oliwę
- garść ziaren słonecznika
- sól i pieprz

Wstawiamy makaron i gotujemy al dente. W tym samym czasie na suchej patelni prażymy ziarna słonecznika.
Pietruszkę, czosnek, oliwę i uprażony słonecznik miksujemy za pomocą blendera. Jeśli nie mamy to możemy wszystko drobno posiekać. Doprawiamy.
Ugotowany makaron mieszamy z naszym pesto pietruszkowym i podgrzewamy przez chwilę np. na patelni lub w garnku w którym gotował się makaron. Przyozdabiamy ziarnami słonecznika i listkami pietruszki.

Smacznego!




Przepis dodaję do akcji:

5 komentarzy:

  1. dodałaś banerek ale nie dodałaś przepisu do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. aaah gapa ze mnie, dziękuję. Już dodałam, czekam za akceptacją ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. znam tę wersję bez słonecznika ;) pycha

    OdpowiedzUsuń
  4. taki mały dodatek ode mnie :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Najprostsze i najpyszniejsze! Podoba mi sie dodatek slonecznika - lubie, jak cos chrupie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...