11 marca 2012

Red Velvet Cake ( Urodzinowy tort Dominika :)



Kolega Dominik obchodził 30 urodziny.
Jako młodzi rodzice nie mamy za wielu okazji aby gdzieś wychodzić. Od narodzin Młodego był to nasz drugi wypad. Miło było zobaczyć się ze wszystkimi i pogadać...
No dobra nie będę się rozczulać. Mowa przecież o torcie.
Długo zastanawiałam się co upiec. Wiedziałam,że musi być coś czekoladowego, bo Domin czekoladę uwielbia. A z drugiej strony chciałam czegoś innego, efektownego.. No i padło na Red Velvet.
Muszę przyznać,że smak mnie zaskoczył. Fajne ciasto, dzięki barwnikowi wyszło bordowe (następnym razem dam więcej), w smaku kakaowe, słodkie. A krem lekko słony, śmietankowy, dobrze komponuje się z ciastem.
Przepis pochodzi z bloga Kwestia Smaku. Zmieniłam trochę krem. Polecam!

Na ciasto:
- 250 g bardzo miękkiego masła
- 320 g drobnego cukru
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
- 4 jajka
- 50 g kakao
- 370 g mąki
- łyżeczka proszku do pieczenia
- łyżeczka sody oczyszczonej
- szczypta soli
- szklanka jogurtu naturalnego lub maślanki
- barwnik ( ja użyłam z buteleczki 25ml)

Krem:
- 500 ml śmietanki kremówki
- szklanka cukru pudru
- 600 g serka śmietankowego typu philadelphia

Włączyć piekarnik na 160 stopni. Przygotować tortownicę (22cm) wykładając papierem do pieczenia, bądź natłuszczając.

1. Masło utrzeć z cukrem i ekstraktem na puszystą masę, następnie dodawać po jednym jajku dalej miksując.
2. Osobno przesiać mąkę z kakao, proszkiem, sodą i solą.
3. Wymieszać suche składniki z mokrymi miksując na wolnych obrotach. Na koniec dodać jogurt i barwnik.
4. Ciasto przelać do tortownicy i piec około 70 minut.
5. Po upieczeniu przestudzić i przekroić na 3 blaty. Ja nie dałam rady, przekroiłam na 2 :)
6. Krem robimy ubijając kremówkę na sztywno, następnie dodając cukier puder i serek.
7. Przełożyć ciasto kremem i posmarować wierzch i brzegi. Schłodzić w lodówce.

Po schłodzeniu tort dobrze się kroi i jest 100 razy smaczniejszy.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Torcik był przepyszny, taki lekko sernikowy i bardzo czekoladowy:) Pychaaaaaa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...