16 marca 2012

Ciastka koniczynki na Dzień św. Patryka




Dzień Św. Patryka w Irlandii jest świętem narodowym i religijnym. Obchodzony 17 marca, choć z reguły Irlandczycy balują weekend przed i po :] Najważniejszą tradycją tego dnia są chyba różne parady, festyny i zabawy a także noszenie ubrań w kolorze zielonym. Zielony to bowiem narodowy kolor Irlandii, nawiązujący do trawiastych terenów wyspy a także do koniczyny, która jest symbolem św. Patryka.
Długo by pisać jak to wszystko się zaczęło, ale po co tracić czas.. Lepiej skonsumować w tym czasie piękne ciastka upieczone na tą okazję :]

Na 10 dużych lub 20 małych ciastek:


- 1,5 mąki
- pół szklanki cukru
- 150 g zimnego masła
- jedno żółtko
- 1,5 łyżki śmietany gęstej
- łyżeczka zapachu waniliowego

Ponadto
lukier - szklanka cukru pudru, łyżka wrzątku i kilka kropel barwnika

Z wszystkich składników zagniatamy ciasto. Zawijamy w folię i chłodzimy w lodówce co najmniej 1h.
Po tym czasie ciasto przekładamy na blat oprószony mąką i wałkujemy na grubość około 4mm.
Wykrawamy ciastka ulubioną foremką (u mnie bardzo duża koniczynka). Przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Jeśli nie chcemy lukrować możemy posmarować ciastka białkiem jajka i posypać cukrem przed pieczeniem. Ja chciałam polukrować więc pominęłam.
Pieczemy ciastka około 15 minut w 190 stopniach.

Smacznego!

Przepis dodaję do akcji:
Zielono mi...

3 komentarze:

  1. Marzy mi się zrobić coś w takim stylu, ale jeszcze nie znalazłam takiej foremki.

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam ebay najlepiej ze stanów :] tę kupiłam za 1e

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne i bardzo pomysłowe ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...