25 lutego 2011

Domowa pizza


No to czas na pierwszy przepis. Domowa pizza, chyba każdy ją lubi, ze swoimi ulubionymi dodatkami, na grubym lub cienkim cieście z mięsem lub w wersji wegetariańskiej. Pomyślicie sobie,że to nie jest zdrowy posiłek, większość zalicza go przecież do fast food-ów. Ale nie musi taki być.
Wystarczy odrobina fantazji.


Przepis dla dwóch osób.

Ciasto:
-łyżeczka oliwy z oliwek
-100 ml letniej, nie gorącej wody lub mleka (ja użyłam wody)
-300 g mąki do pizzy
Jeśli nie posiadacie takiej mąki możecie zrobić ciasto ze zwykłej mąki pszennej z dodatkiem ok 1,5 łyżeczki suchych drożdży.
 Zagniatać ciasto przez ok 10 minut, po czym przykryć i odstawić na 30 minut.

Moje Dodatki:                                                            
-pesto pomidorowe
-ser pleśniowy
-pomidory świeże, obrane ze skórki
-świeża bazylia
-pieczarki,
-cebula

Inne:
-grillowana pierś z kurczaka
-ser feta,pleśniowy, mozzarella
-szparagi, brokuły, papryka, szpinak
-ananas
itp.

Podzielić ciasto na dwie części i rozciągnąć palcami na dwa placki. Grubość zależy od Was. Ja lubie cienką pizze z grubymi brzegami.
Gotowe pizze ułożyć na blaszce z papierem do pieczenia. Posmarować pesto,posypać ulubionym dodatkami, ziołami i wstawić do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika i piec ok 15-20 minut. Po wyjęciu można skropić oliwą, posypać rukolą.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...