27 lutego 2011

Pełnoziarniste ciasto z jeżynami

Przeglądając ulubionego bloga znalazłam przepis na to cudo. Tak dawno nie jadłam ciasta z owocami więc pomyślałam,że czas najwyższy. W dodatku używa się do niego tylko mąki razowej którą lubie, no i jest zdrowsza od normalnej. Można dodać owoce na jakie tylko ma się ochote, u mnie były to jeżyny.
Przepis z tego bloga.




Składniki:
- 150 gram miękkiego masła
- 250 gram mąki pszennej razowej
- 120 gram brązowego cukru (ja dałam połowe)
- 4 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 300 gram owoców (u mnie jeżyny)
- cukier puder do posypania po upieczeniu

Masło utrzeć na puszystą masę, dodać po kolei sól, cukier, po jednym jajku cały czas ucierając. Na koniec mąke przesianą z proszkiem do pieczenia i mleko.
Ciasto przełożyć do kwadratowej blaszki, posypać owocami i wstawić do piekarnika nagrzanego do 175 stopni. Piec ok. 40 minut.
Ja pod koniec pieczenia dodałam na wierzch kruszonkę (masło,cukier brązowy, mąka razowa).
Jak wystygnie opruszyć cukrem pudrem.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...