26 kwietnia 2011

Sernik królewski



Kolejny wspaniały sernik z przepisu p. Doroty. Ciężki, mokry i bardzo smaczny z czekoladowym spodem i wierzchem. Polecam!

Wszystkie składniki na sernik powinny mieć temperaturę pokojową i starczają na bardzo dużą blachę. Ja piekłam z połowy porcji w kwadratowej blaszce o boku 23cm i wyszedł bardzo wysoki.

Składniki na ciasto:
- pół kilo mąki
- 20 dag masła
- 20 dag cukru pudru
- jajko
- 4 łyżki gęstej śmietany
- 4 łyżki kakao
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Ciasto zagnieść i podzielić na 2 części. Zawinąć w folię spożywczą i schować do zamrażalnika na min.3h.

Składniki na masę serową:
- 2 kg mielonego serka, najlepiej gotowego na sernik
- 10 jajek (osobno białka i żółtka)
- 1,5 kostki masła
- 2 szklanki cukru pudru
- 2 opakowania cukru waniliowego
- pół opakowania budyniu śmietankowego lub waniliowego

Wszystkie składniki, oprócz białek, zmiksować na gładką masę na koniec dodając ubitą pianę z białek delikatnie mieszając.
Jedną część zamrożonego ciasta zetrzeć na tarce na grubych oczkach i wysypać nim dno formy. Następnie nałożyć masę serową i zetrzeć drugą część.
Piec około godziny w 180 stopniach.

7 komentarzy:

  1. udało sie!pierwszy raz w życiu robilem sernik!znalazlem twój przepis,wydawal sie łatwy i spróbowałem!wyszedł bardzo smaczny!cała rodzina była zachwycona

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecaam ;]]ale ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam ten sernik i jestem bardzo zadowolona. Jest pyszny. polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam ten sernik i jestem bardzo zadowolona. Jest pyszny. polecam. wygląda smacznie Zrobiłam dzisiaj bardzo udany przepis dziękuje i polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robiłam już z tego przepisu wiele razy. Coś wspaniałego - sernik wyssoki na 7cm, wilgotny i pyszny. Dzisiaj też zrobię - mąż już oddziela białka...

    OdpowiedzUsuń
  6. super sernik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi ślinka cieknie :) jutro zrobię ten sernik :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...