26 czerwca 2013

Bułki pełnoziarniste z twarożkiem



Miękkie, puszyste bułeczki śniadaniowe z dodatkiem twarożku, warto upiec!

Składniki na 6 bułek:

- 2 szklanki mąki pełnoziarnistej
- 2 jaka (1+1)
- łyżka masła rozpuszczonego
- 1/4 szklanki ciepłej wody
- 7g drożdży instant
- 150g twarożku wiejskiego
- łyżeczka soli
- łyżeczka cukru
- ziarna do posypania

Twarożek zmiksować aby pozbyć się grudek.Do dużej miski wlać wodę, dodać drożdże, jedno jajko, sól, cukier, masło, twarożek i na końcu mąkę. Wymieszać a następnie wyrobić elastyczne ciasto, ja musiałam dosypać odrobinę mąki,bo ciasto bardzo się kleiło.
Przełożyć do naoliwionej miski,przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na min.40 minut/
Po tym czasie podzielić ciasto na 6 równych części (po ok. 80g) i uformować bułeczki, odkładając je na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Znów odstawić na 40 minut, bułki jeszcze trochę urosną.
Nagrzewamy piekarnik do 190 stopni, bułki smarujemy jajkiem i posypujemy ziarnami.
Pieczemy 15 minut, jemy po wystudzeniu:)

3 komentarze:

  1. pyszne bułeczki:) bardzo lubię domowe pieczywo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ...ciekawy dodatek , nie robiłam nigdy z twarożkiem :). Muszę być pyszne :)... bo te sklepowe bułki są czasem okrutne... ;/ Nie ma jak to swoje, upieczone :). Zazdroszczę, ja nie mam na to czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Kam cia twarożek sprawia,że są puszyste i bardziej hmm mleczne:) a robi się je raz dwa:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...