24 sierpnia 2011

Risotto grzybowe


Niestety Irlandczycy nie znają innych grzybów oprócz pieczarek, no może znajdą się wyjątki,ale 'takich' grzybów do obiadu nie polecam:)
Musiałam zatem poratować się naszymi polskimi podgrzybkami ze słoika i wyszło naprawdę pyszne mocno grzybowe risotto. Polecam!

Składniki dla 4 osób:
- 250 g ryżu Arborio, lub innego do risotto
- 120 g podgrzybków po odsączeniu
- 100 g młodych pieczarek
- 1 l bulionu grzybowego
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- kieliszek białego wina, ja zastąpiłam odrobiną octu balsamicznego
- oliwa
- łyżka masła
- po garści posiekanej pietruszki, koperku i kiełków
- sól,pieprz

Na rozgrzaną głęboką patelnie wlewamy troszkę oliwy i wrzucamy posiekaną cebulę z czosnkiem oraz oczyszczone i posiekane pieczarki. Podsmażamy. Następnie wlewamy wino (bądź ocet) i czekamy kiedy trochę wyparuje. Potem wrzucamy ryż i zalewamy wszystko łyżką bulionu, dusimy na małym ogniu i czekamy aż wyparuje i dolewamy znów. I tak w kółko dopóki ryż nie zmięknie. Pod koniec wrzucamy pokrojone podgrzybki oraz pietruszkę, koperek i kiełki. Dusimy jeszcze chwilę i przed samym podaniem doprawiamy solą i pieprzem i dodajemy łyżkę masła.
Risotto podajemy jako samodzielne danie, ja podaję z sałatką ze świeżej rukoli i szpinaku. Można także podawać np. z kurczakiem.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Nigdy nie zapomnę moich pierwszych zbiorów w Ie...Gdy wracałam z koszykiem pełnym podgrzybków,na parkingu zaczepił mnie starszy pan-irlandczyk,wzrok pełen przerażenia i pytanie.."Ty zamierzasz to zjeść??":D:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha ha domyślam się,że był przerażony!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz.
Bardzo mnie to motywuję do działania :]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...